П`ятниця, 13.12.2019, 09:26
Вітаю Вас Гість

Чернігівська філія Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

Головна | Мій профіль | Вихід
Меню сайту
Категорії розділу
Події та новини [14]
Підвищення кваліфікації [14]
Тематика ВКР [3]
Архів [1]
Містяться матеріали, що вже не актуальні
Друзі сайту
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Актуально
Форма входу
Головна » 2019 » Листопад » 14 » Особливості підготовки та проведення майстер-класу у Чернгіівській філії НАКККіМ
16:18
Особливості підготовки та проведення майстер-класу у Чернгіівській філії НАКККіМ

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ І ПРОВЕДЕННЯ

МАЙСТЕР–КЛАСУ

 

Поняття «майстер-клас» широко використовується у багатьох сферах діяльності людини, в тому числі й у мистецькій освіті.

Майстер-клас – це:

  • відкрита педагогічна система, ефективна форма передачі знань і умінь, обміну досвідом навчання і виховання;
  • головний засіб передачі концептуально нової ідеї авторської педагогічної системи;
  • одна із форм ефективного професійного навчання педагогів;
  • разова форма роботи, що об'єднує невеликі групи педагогів, де педагог-майстер представляє власну систему роботи;
  • оригінальний метод узагальнення і розповсюдження досвіду, що ґрунтується на певних принципах і має певну структуру.

Майстер-класи це підвищення кваліфікації для тих, хто вже відбувся як фахівець, але хотів би дізнатися більше. Майстер-клас для професіоналів – це можливість познайомитися з новою технологією, новими методиками і авторськими напрацюваннями.

 

Завдання майстер-класу полягають у:

  • підвищенні ефективності мистецького освітнього процесу;
  • передачі авторського досвіду, сприянні засвоєнню і трансформації його провідних ідей в практичну діяльність слухачів;
  • створенні сприятливих умов для пошуку кожним слухачем майстер-класу власних оригінальних підходів до творчого використання досвіду в особистій практиці;
  • підвищенні рівня професійної майстерності педагогічних працівників – учасників майстер-класу.

 

Особливостями майстер-класу є:

    • створення умов для залучення всіх до активної діяльності;
    • постановка проблеми, розв’язання її через моделювання;
    • використання прийомів, що розкривають творчий потенціал учасників;
    • рекомендації щодо застосування форм, методів, технологій мистецької освіти;
    • можливість кожного учасника визначити своє ставлення до проблеми;
    • форма взаємодії – співпраця, співтворчість, спільний пошук.

 

У взаєминах з колегами викладач повинен застосовувати демократичний стиль педагогічної взаємодії, проявляючи свої особисті якості: комунікативність, загальнокультурний розвиток, інтелігентність тощо. Авторські технології, що презентуються в рамках майстер-класу, не володіють властивістю фотографічної відтворюваності; проте кожна з них несе ідейний заряд, володіє безліччю відтворювальних деталей, прийомів, елементів професійної майстерності.

Слід звернути увагу на:

  • мову і голос (тон, сила, виразність, дикція, інтонація, техніка); міміку, жести, управління емоціями;
  • пантоміміку (постава, вміння стояти, сидіти, спостерігати за поведінкою учасників);
  • уміння зосередитися на предметі розмови, володіння мнемотехнікою, аутогенним тренуванням, відсутність скутості;
  • мистецтво спілкування: психологічна сумісність, здібність до педагогічної уваги, емпатія;
  • педагогічну імпровізацію: вміння працювати згідно з планом “в голові”, привертати особистий досвід, керувати незапланованими ситуаціями; психологічну зіркість, здатність визначати “геніїв” і підтримувати тих, що “відстають”;
  • комунікативну культуру, вміння вести діалог, дискусію; відчуття часу.

 

Основною формою проведення майстер-класу є практичний показ в дії сучасних форм та методів мистецького навчання і виховання.  План роботи  (модель) майстер-класу складає викладач у довільній формі.

Для спрощення підготовки, організації та проведення, пропонується уніфікований алгоритм реалізації майстер-класу.

 

АЛГОРИТМ ТЕХНОЛОГІЇ МАЙСТЕР-КЛАС

 

Тема майстер–класу:

 

Очікувані результати:

 

І. Презентація педагогічного досвіду :

  • стисло охарактеризувати основні ідеї методичної роботи;
  • описати досягнення в професійній діяльності;
  • визначити коло проблем з обраної теми і перспектив їх розв'язання у подальшій професійній діяльності.

 

ІІ. Презентація системи навчальних занять:

  • описати систему навчальних завдань у режимі репетиції, на прикладі конкретного музичного матеріалу, що презентується;
  • визначити основні прийоми роботи, які викладач демонструватиме слухачам.

 

ІІІ. Проведення імітаційної гри:

  • учитель-майстер проводить показове заняття зі слухачами, демонструючи форми, прийоми і методи ефективної роботи з учнями;
  • слухачі одночасно виконують дві ролі: експериментального класу і експертів, присутніх на занятті.

 

IV. Моделювання:

  • викладачі-учні виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі заняття (на прикладі власного твору) в режимі технології викладача;
  • викладач виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу слухачів і керує нею;
  • викладач спільно зі слухачами проводить обговорення авторських моделей навчального заняття.

 

V. Рефлексія:

проводиться дискусія за наслідками спільної діяльності викладача і слухачів.

 

Досягнення цілей в роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети. Результатом спільної діяльності є модель уроку, яку розробив «викладач-учень» під керівництвом «педагога-майстра» з метою застосування цієї моделі у практиці власної діяльності.

Таким чином, педагог-майстер розкриває «учням» авторську систему навчально-виховної роботи зі свого предмета.

 

Майстер-клас відображає вміння майстра проектувати успішну діяльність здобувачів освіти, створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду.

Категорія: Підвищення кваліфікації | Переглядів: 99 | Додав: chernigovimmk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0